De koningin van Engeland - Reisverslag uit Loei, Thailand van Els Dam - WaarBenJij.nu De koningin van Engeland - Reisverslag uit Loei, Thailand van Els Dam - WaarBenJij.nu

De koningin van Engeland

Door: Els van Dam

Blijf op de hoogte en volg Els

05 Juli 2011 | Thailand, Loei

Het is mijn eerste schooldag en ik draag voor het eerst een door mij uitermate geliefd schooluniform:
- Een lange blauwe rok
- Een lichtblauwe bloes
- Een strik in mijn haar
- No make-up
- Een fantastisch zittende riem
- En geloof het of niet, maar witte
sokken in sandalen!

Ondanks het feit dat ik me niet beeldschoon voel, zien mijn Thaise mede-studenten dit anders.
Ik word hier behandeld als de koningin van Engeland, en soms, heel soms, voelt het ook zo!
Alle 3600 leerlingen van mijn school zijn zó ontzettend aardig tegen me, en ook allemaal zó enthausiast me te ontmoeten! Ik hoor mijn naam van het ene naar het andere balkon op school, en jawel hoor, dan gaan de handjes weer omhoog, en ik probeer dan zo beleefd mogelijk terug zwaaien.

Mijn school bestaat uit verschillende gebouwen die tegenover elkaar staan. De klaslokalen zien er oud en afgezaagd uit, vol met kleine tafeltjes en stoelen. Want er zitten zo'n 40 - 50 leerlingen in een klas. En soms ook af en toe een zwerfhond, die voor de gezelligheid even langskomt in het klaslokaal - en niemand die ervan opkijkt! - Verder is het schoolterrein gigantisch, wat 'n voetbalveld, 'n atletiekbaan, 'n basktetbalveld en vele terrasjes bevat. Het grootste gebouw is de kantine, waar we noodles, fruit, verschillende rijst en pasta maaltijden en soep kunnen bestellen.

De vakken op school vind ik minder; of ik volg er niks van, doordat alles in het Thais wordt gegeven, of het is té makkelijk - ik moet zelfs mijn engels lerares bijles geven. -
Ik krijg daarom privé lessen Thai en volg de vakken engels en frans in het examenjaar.
Naast deze vakken krijg ik vanaf volgende week Thais koken, Thais tekenen, Thais dansen, Thaise cultuur en PE (voetbal)erbij.

Op school beleef ik de meest leuke dingen en ontmoet ik veel leuke mensen. De mensen in Thailand noemen me Elisa, Elisa Khamma, dat afstamt van Elisabeth, en de achternaam van mijn gastgezin. Maar de mensen op school noemen me Dow (uitspraak: Douw), wat 'ster' betekent. In Thailand heeft namelijk iedereen een Thaise naam en een Thaise bijnaam.

Ik hou jullie verder nog op de hoogte!

Liefs,

Dow

• 05 Juli 2011 - 18:11

Wendelien:

Ik vind je bijnaam zoooo lief en schattig! Hoe kom je er eigenlijk aan? Wie heeft dat verzonnen. En ik ben heel benieuwd hoe je school eruit ziet, mss kun je een keer foto's maken (: Kun je hier ook wel bijvoegen he, moet je even uitzoeken denk ik :P xxxxxx

• 05 Juli 2011 - 20:03

Clemens En Ellen:

Klinkt geweldig. Na een kleine glimlach van jou in je nieuwste kleding, voel ik/wij enorm veel respect voor je om die cultuuraanpassing van school kledij te volgen. Knap hoor!
    En hoe ging je schooltoespraak?

• 06 Juli 2011 - 16:08

Dirk:

Hee Els!
    Leuk om te weten dat je nu een reisverslag bijhoudt van je avonturen in Thailand.
    Ik ben blij om te horen dat je daar heelhuids aan bent gekomen en dat je het naar je zin hebt.

Jij verdient gewoon de volle 100% respect van iedereen, want ik denk dat bijna niemand jou dit na gaat doen ;).

xx - Dirk

• 08 Juli 2011 - 08:28

Lambertine:

heya! wat gaaf! heel erg veel plezier! benieuwd naar alle andere verhalen. :D

x

• 08 Juli 2011 - 09:04

Anja:

supergaaf elsje! veel plezier nog. als je je hier over tien maand maar niet als de koningin gaat gedragen haha! spreek je, liefs x

• 08 Juli 2011 - 17:36

Tom:

Hee Elsje!
    Fijn om te horen dat je zulke leuke dingen schrijft! Ga ze zeker vaker lezen!

Ook mooi om te horen dat je het naar je zin hebt daar! Haha, koningin van Engeland las ik? Leuk zeg!

Veel plezier en succes verder in Thailand!

xxx!

• 09 Juli 2011 - 21:11

Anne:

Wel Thais voor ons gaan koken dan hè, als je terugkomt.. maar dan wel vegetarisch :D

• 10 Juli 2011 - 08:41

Anoek Lusseveld:

Wauw Els! Echt supergaaf! Ik vind het ontzettend knap van je en ik wens je nog heel veel plezier!! Ik ga je verhalen zeker blijven lezen. Jij komt er wel!

• 13 Juli 2011 - 06:46

Romina Pattiasina:

Hey Els,

Echt geweldig om jouw reisverslag te lezen (ik kreeg via de mail van je ma een tip om eens op waarbenjij.nu te gaan checken). Super dat je dit doet!! Ik wilde nog langskomen voor dat je vertrok maar helaas. Het rest mij niets anders, dan je te gaan opzoeken in het geweldige Asia ;-). Anyway, heel veel plezier en succes dit jaar! Geniet ervan en nogmaals te gek dat jij letterlijk je horizon aan het verbreden bent, TOP.

Groetjes Romina

• 23 Juli 2011 - 19:38

Opa + Oma Ijsseldijk:

Hallo Els,
    We lezen je verslag en zijn toch wel onder de indruk van je mooie kleren!
    We vinden je een echte ster. We hopen dat je geniet in Thailand. Fijn om te horen dat je het naar je zin hebt.
    Groetjes opa en oma en een knuffel

• 26 Augustus 2011 - 21:26

Arina:

Hee Els,
    Geweldig om te lezen! Wij wensen jou vanuit Oosterhout een geweldige tijd daar en zullen zo nu en dan je verslagen lezen, zodat we een beetje op de hoogte blijven! Knap hoor dat je dit zo doet! Geniet ervan!